بهترین برندهای لپ تاپ

چه گیمر باشید، چه یک دانشجو و چه کارمند؛ وجود لپ تاپ خوب برای رساندن شما به اهداف‌تان و انجام به موقع کارها ضروری است.

در این مقاله سعی داریم بهترین برندهای لپ تاپ را به شما معرفی کنیم تا با خیال آسوده تر نوت بوک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بازار کامپیوتر به‌دلیل سختی طراحی، پیچیدگی و هزینه‌ی زیاد ساخت رایانه‌ها، بازیکنان محدودتری نسبت‌به سایر بازارها ازجمله‌ی گوشی‌های هوشمند دارد که به شرکت‌های جدید جرأت عرضه‌ی محصولات را نمی‌دهد.

البته سازندگانی مانند سامسونگ، شیائومی و هواوی باتمرکز کمتر نسبت‌به بازار گوشی، لپ‌تاپ‌هایی را به بازار عرضه کرده‌اند.

باتوجه‌به وجود رقبای قدرتمندی مانند اپل، لنوو، ایسوس، دل و سایر شرکت‌های بزرگ به‌نظر نمی‌توان چندان شانس زیادی برای سایر سازندگان قائل شد. البته حالا نام‌های بسیار بزرگی مانند سونی کمتر در بازار لپ‌تاپ شنیده می‌شوند و معلوم نیست آینده‌ی این شرکت‌ها دقیقاً چه خواهد شد.

برندهای زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که هر ساله محصولات زیادی را عرضه بازار می کنند و دارای مزایا و معایب نیز هستند.

قبل از هر چیزی باید بدانید که میزان فروش در هر برند به معنی بهترین نیست بلکه عوامل دیگری از جمله قیمت لپ تاپ، کیفیت ساخت، طول عمر باتری، تنوع مدل دخیل است.

ما برندهای زیادی را بررسی کرده ایم تا بهترین برندهای لپ تاپ را به شما معرفی کنیم.

با ما همراه باشید.

 

برترین برند های لپ تاپ

لنوو (Lenovo)

اگر بخواهید به گذشته سفر کنید تا شاهد تولد لنوو باشید، به بیش از سی سال قبل سفر می‌کردید.

لنوو یک شرکت جهانی مستقر در پکن است که در سال ۱۹۸۴ توسط لیو چوانژی تأسیس شد و کارش را با تولید کامپیوتر شروع کرد.

این شرکت چینی حدود ۲۵ درصد سهم بازار جهانی را در اختیار دارد و پس از آن نام‌هایی مانند HP و Dell دیده می‌شود.

این شرکت ممکن است شروع کندی داشته باشد، اما یک سری اقدامات استراتژیک تجاری، لنوو را به یک نیروگاه بزرگ جهانی در محاسبات شخصی تبدیل کرده است.

گفتنی است لنوو تقریباً ۴۵ میلیارد دلار درآمد سالانه دارد و بیش از ۶۰٬۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های لنوو، انعطاف‌پذیری آنها در انتخاب است.

از لپ‌تاپ‌های گیمینگ Lenovo گرفته تا لپ‌تاپ‌های تجاری و لپ‌تاپ‌های دانشجویی، گزینه‌هایی در همه قیمت‌ها و برای همه نیازها وجود دارد.

لپ‌تاپ‌های Lenovo بسیار متنوع هستند و در محدوده‌های قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. همچنین، قطعات سخت افزاری آن بسیار بادوام و قابل اعتماد هستند.

همچنین این شرکت چینی در تولید وسایل الکترونیکی شامل رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، نمایشگرها و پروژکتورها نقش پررنگی را ایفا می‌کند. معمولاً لپ‌تاپ‌های لنوو از نظر تعدادی از ویژگی‌ها مانند گرافیک با توان بالا، تاچ پد، صفحه کلید، صفحه‌ی نمایش و کیفیت صدا در سطح بسیار خوبی قرار دارند.

ایسوس (Asus)

ایسوس یک شرکت تایوانی و یکی از سه برند برتر تولید کننده نوت بوک است که در 2 آوریل 1989 توسط چهار مهندس کامپیوتر تأسیس شد.

لپ تاپ های ایسوس نمادی از قدرت، کیفیت و زیبایی می باشند. این شرکت مدل های زیادی، از لپ تاپ های پریمیوم گرفته تا کروم بوک های مقرون به صرفه را تولید می کند و برای هر نوع استفاده ای یک مدل مناسب با آن را ارائه می دهد

شاید تا چند سال پیش از این نمی توانستید اسم این برند را در بین بهترین برندهای لپ تاپ مشاهده کنید، اما به لطف نمایشگر، عمر باتری و رابط کاربری در بازارها هم اکنون بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

حتی لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت Asus عملکرد خوب، نمایشگر فول اچ‌دی و بیش از ۴ ساعت طول عمر باتری دارند که ثابت می‌کند ایسوس به تجربه کاربر اهمیت ویژه‌ای قائل است؛ همچنین در بخش طراحی و کیفیت ساخت، ایسوس یکی از بهترین‌ها است.

استفاده از مواد با کیفیت بالا، حتی در محصولات میان‌رده شاهد این ادعا خواهد بود.

اچ پی (HP)

HP که با نام هیولت پاکارد (Hewlett-Packard) نیز شناخته می شود یکی از قدیمی ترین برندهای الکترونیکی است که در ۱ ژانویه ۱۹۳۹ (تحت عنوان هیولت پاکارد)، ۱ نوامبر ۲۰۱۵ (تحت عنوان اچ پی) توسط دیوید پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت تأسیس شد.

این شرکت پیشرو در تولید لپ تاپ یکی از بهترین مارک لپ تاپ‌ بوده و بهترین لپ تاپ های دانشجویی را تولید می‌کند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. لپ تاپ هایی با طراحی بی نظیر و با قابلیت های منحصر به فرد که مناسب با نیاز های شما هستند.

HP ممکن است همیشه در بحث لپ‌تاپ‌ها، سر زبان‌ها نباشد، اما جدیدترین لپ‌تاپ‌های HP با طراحی‌های زیبا و مدرن خود، سطح طراحی لپ‌تاپ‌ها را ارتقا بخشیده‌اند.

نوت‌بوک‌های حال‌حاضر این شرکت سریع و قدرتمند هستند و از قابلیت حمل بالایی نیز بهره می‌برند که برای انجام پروژه‌های شخصی بسیار مناسب و ایده‌آل هستند.

شرکت اچ پی در زمینه لپ تاپ سابق ای طولانی دارد و چیزی که باعث شده این برند تا به امروز نیز طرفداران خود را داشته باشد وجود سری های مختلف و همچنین کیفیت بالای محصولات آن است.

اچ پی برای هر نوع استفاده ای یک سری مخصوص را در نظر گرفته است، به عنوان مثال برای گیمرها سری Omen و victus، برای طراحان و معماران سری Zbook، برای کارهای سازمانی Elitebook را در نظر گرفته و همچنین Spectre و Envy را برای رقابت با نوت بوک های مک و سرفیس عرضه بازار کرده است.

دل (Dell)

به جرأت می توان گفت که دل بهترین مارک لپ تاپ ویندوزی است که در ۴ نوامبر ۱۹۸۴ تأسیس شد.

دل لپ تاپ های مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد که با سخت افزار قدرتمند ساخته شده اند.

قیمت منصفانه، دوام و طراحی حرفه ای از معدود دلایلی است که باعث می شود دل در رتبه بندی برندهای لپ تاپ قرار بگیرد.

دلایل متعددی برای اینکه دل بهترین برند لپ تاپ ویندوزی است وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به پشتیبانی، طراحی حرفه ای، قیمت‌های منصفانه و دوام بالای محصولات آن‌ها اشاره کرد.

لپ تاپ های تولید شده توسط Dell بسیار سبک وزن هستند و عمر باتری بسیار خوبی دارند.

اگر می‌خواهید همیشه مشتری وفادار به این برند باقی بمانید، پیشنهاد می‌شود سراغ یکی از سه سری آن‌ها مانند Inspiron، XPS و Alienware بروید.

شمارش مجموعه لپ‌تاپ‌های Dell کار چندان راحتی به‌نظر نمی‌آید. گفتنی است اکثر نوت‌بوک‌های آن‌ها دارای جدیدترین و بهترین ویژگی‌های روز از جمله صفحه‌نمایش لمسی، صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه و پردازنده‌های قدرتمند  هستند.

اپل (Apple)

اپل بدون شک لوکس ترین و برترین برند لپ تاپ در سراسر جهان و یکی از برندهای لوکس در زمینه گوشی های هوشمند، کامپیوتر و تبلت است که در ۱ آوریل ۱۹۷۶توسط استیو جابز، استیو وازنیک، رونالد وین تأسیس شد.

چه لپ تاپ باشد یا هر گجت دیگری، کلاس و ظرافتی که این برند ارائه می دهد، عالی است.

این ابر شرکت آمریکایی در صدر بخش‌هایی مانند پشتیبانی مشتری، کیفیت ساخت، کاربر پسند بودن، طراحی، قدرت و نمایشگر قرار می‌گیرد.

جدای از این ویژگی ها، سیستم عامل لپ تاپ های اپل نسبت به ویندوز بسیار بدون خطا بوده و استفاده از آنها بسیار آسان است.

از مزایای این برند می توان به عملکرد چشمگیر، سیستم سریع و ریسپانسیو، عمر باتری قوی به همراه نمایشگر رتینا خارج از باکس و بازتولید رنگ اشاره کرد.

این برند همچنین به کاربران اجازه نصب ویندوز را می دهد که یک مزیت عالی است.

در کنار مزیت هایی که نام بردیم نباید از معایب آن از جمله قیمت نسبتا بالا و غیر قابل ارتقا بودن رم آن نیز غافل شد.

مایکروسافت (Microsoft)

شرکت مایکروسافت یک شرکت مستقر در ردموند آمریکا است که بسیاری از محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را توسعه داده و تولید می‌کند و عنوان بزرگترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی را دارد.

وقتی نوبت به فهرست پرفروش‌های مایکروسافت می‌رسد، Surface Go مقرون‌به‌صرفه قطعاً برای کاربران بیشتری در دسترس خواهد بود. علاوه‌براین، Surface Pro یک دستگاه رده بالا است که طراحی زیبا و باریکی دارد. سرفیس بوک نیز از باتری بسیار خوبی پشتیبانی می‌کند و مدل جدید و بالارده Pro 8 هم یکی از بهترین‌های دو در یک در بازار است. سرفیس لپ‌ تاپ استودیو نیز از گران‌قیمت‌ترین محصولات ردموندی‌ها محسوب می‌شود.

از جمله مزایای لپ تاپ های مایکروسافت می توان به داشتن سخت افزار قوی، ارائه پورت های مختلف و متنوع ،طول عمر استثنایی و بالای باتری در برخی ابزارها ،ادعای قابلیت اطمینان ۹۹ درصد اشاره کرد.

ام اس آی (MSI)

MSI یکی از بهترین برندهای لپ‌تاپ برای گیمرها است که شرکت آن در ۱ آوریل ۱۹۷۶ تأسیس شد و به دلیل ارائه بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالا بسیار شناخته شده است.

MSI به عنوان یک برند پیشرو در بازی‌ها در سطح جهانی در نظر گرفته می‌شود و می‌توان گفت محصولات MSI عمدتاً به نوآوری در بازی‌ها اختصاص داده شده‌اند.

با وجود گران بودن لپ تاپ ها، شاهد کیفیت باورنکردنی از آنها هستیم.

آنها مدام نوآوری های جدید و ماشین هایی با طراحی شگفت‌انگیز ارائه می‌کنند که گیمرها را به خود جذب می‌ کند.

آنها همچنین تعدادی لپ تاپ نازک برای کاربران قدرتمند دارند، اما ما آن را به گیمرها توصیه نمی کنیم.

گفتنی است توسعه اصلی MSI بر روی نوت‌بوک‌ها، کارت‌های گرافیک، رایانه‌های‌ شخصی رومیزی و مادربرد متمرکز است.

از جمله مزایای این سری لپ تاپ ها می توان به ارائه قدرت پردازش عظیم، کیفیت ساخت باورنکردنی ،ارائه مجموعه ای منحصر به فرد از سنسورها و ردیاب ها ،حضور جهانی در جامعه گیمینگ اشاره کرد.

اما باید توجه داشت که هر محصولی در کنار مزایایی که دارد، دارای معایب نیز می باشد. معایب این سری لپ تاپ ها شامل عدم پشتیبانی 24 ساعته مشتری و برچسب قیمت بسیار بالا است.

ایسر (Acer)

ایسر یک تولیدکننده کامپیوتر ساکن تایوان با مشتریانی در سطح جهانی است که در سال 1976 توسط استن شیه تأسیس شد.

لپ‌تاپ‌های ایسر معمولاً بیشترین ارزش را نسبت‌به پولی‌که پرداخت می‌کنید، دارند و بیشتر اوقات با Acer معادل آنچه را که برای آن پول پرداخت کردید را دریافت می‌کنید.

بهترین لپ تاپ های ایسر معمولاً با مقرون به صرفه بودن همراه هستند. این نوت بوک ها دارای قیمت رقابتی، بسیار قابل اعتماد و بسیار توانا هستند. و به لطف آنها، خریداران با هر بودجه ای می توانند بسیاری از گزینه های با قیمت مناسب را بدون از دست دادن عملکرد یا ویژگی ها پیدا کنند.

شهرت ایسر بیشتر برای لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی‌اشان است و بین کاربران با بودجه‌ی کم نیز از محبوبیت خوبی برخوردارند.

به علاوه، مهم نیست که به چه نوع لپ تاپی نیاز دارید، لپ تاپ های ایسر از عهده این کار برمی آیند.

Acer همه چیز دارد، از کروم بوک های مقرون به صرفه و لپ تاپ های ارزان برای دانش آموزان گرفته تا اولترابوک های ممتاز، لپ تاپ های همه کاره 2 در 1، و لپ تاپ های بازی قدرتمند.

سامسونگ (Samsung)

وقتی صحبت از گوشی های هوشمند، تبلت ها، تلویزیون ها، تهویه مطبوع و یخچال ها می شود، سامسونگ نام بزرگی است. این برند معروف در 1 مارس 1938 توسط لی بیونگ-چول تأسیس شد.

با مراکز خدمات خود در سراسر جهان، یکی از محبوب ترین مارک های الکترونیکی است. با این حال، وقتی صحبت از لپ‌تاپ‌ها می‌شود، مشتریان زیادی ندارند.

البته کره‌ای‌ها شروع بسیار خوبی در ۲۰۲۳ داشند و در مراسم آنپکد ۲۰۲۳ سری گلکسی بوک اولترا، گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ خود را با مشخصات عالی به‌روز کردند.

طراحی بسیار خوب، نمایشگر عالی، تراشه قدرتمند و طول عمر باتری مناسب از ویژگی‌های سری جدید لپ‌تاپ‌های سامسونگ است که حتی از دید برخی کارشناسان توانایی رقابت با مک‌بوک‌های اپل را نیز دارد.

باتوجه‌به فعالیت‌های اخیر سامسونگ برای طراحی و تولید لپ‌تاپ و درنظر گرفتن اکوسیستم یک‌پارچه محصولاتش، شاید بتوان امیدوار بود تا فروش نوت‌بوک‌های این شرکت مانند گوشی‌های گلکسی آن‌ها بسیار بالاتر برود.

 

جهت مشاوره برای خرید لپ تاپ و کامپیوتر با ما تماس بگیرید. تماس با کامپیوتر علوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین برندهای لپ تاپ