همه چیز درباره برند LENOVO

مانند بسیاری دیگر، LENOVO نیز در سال 1984 زمانی که بنیانگذاران آن شرکت را در چین تأسیس کردند، شروعی کوچک و ساده داشت. آنها تا سال 2005 که کسب و کار رایانه های شخصی IBM را خریداری کردند، تجارت بسیار خوبی در چین انجام دادند، اما در خارج از کشور چندان کار نکردند. پس چگونه آنها به برترین کمپانی جهان تبدیل شدند؟

بدون شک یکی از شناخته شده ترین برندهای فعال در حوزه تکنولوژی، کمپانی بزرگ LENOVO می باشد. افرادی که در بازار دستگاه های هوشمند و الکترونیکی فعالیت می کنند به خوبی با نام این شرکت آشنایی دارند. LENOVO یک مارک جهانی است و پتانسیل فوق العاده بالایی در ارائه سخت افزار و نرم افزارهای متنوع و کاربردی دارد. در واقع این برند هدف خود را تبدیل جهان به جایی بهتر با استفاده از نوآوری و دستگاه های هوشمند بیان کرده و در این راه خدمات بسیاری به افراد، جوامع و کسب کارهای مختلف ارائه می کند.

LENOVO که توسط لیو شوانژی و همکارانش تأسیس شد، به عنوان یک واحد فروش رایانه شخصی در سال 1984، زمانی که لیو محقق آکادمی علوم دولتی چین بود، شروع به کار کرد. نام این شرکت در شروع کار New Technology Developer بود و در همان اوایل تاسیس شرکت به Legend Holding  تغییر داده شد.

در دهه 1990، این شرکت شروع به فروش رایانه های شخصی با نام تجاری خود کرد و با ارائه قیمت های پایین تر از رقبای خود، فروش خود را افزایش داد. در اواخر دهه 1990، این شرکت بیشترین سهم را از بازار داخلی رایانه شخصی به خود اختصاص داد.

لنوو در سال 2005 پس از تصاحب کسب و کار رایانه های شخصی IBM، نیروگاه فناوری ایالات متحده، گام های بزرگی در بازار جهانی برداشت. این شرکت با کمک محبوبیت جهانی برند ThinkPad، که در اصل توسط IBM توسعه یافته بود، فروش خود را در خارج از کشور به سرعت گسترش داد.

Lenovo از سال ۲۰۱۳ به بعد به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی شناخته می‌شود. شرکت LENOVO در بیش از ۶۰ کشور شعبه دارد و محصولات خود را به بیش از ۱۶۰ کشور عرضه می‌کند. شرکت LENOVO در سال ۱۹۸۴ توسط لیو شوانژی و با نام اولیه‌ی لجند (Legend) بنیان‌گذاری شد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ با واحد مربوط به تولید رایانه‌ی شخصی شرکت آی‌بی‌ام (IBM) ادغام شد و میزان سوددهی آن را افزایش داد.

در سال 2014، این شرکت چینی تجارت گوشی های هوشمند موتورولا را از غول جستجوی ایالات متحده گوگل خریداری کرد.( asia.nikkei.com)

Lenovo reduced workforce by 5% amid PC slump: CEO - Nikkei Asia

زندگی شخصی Liu Chuanzhi

لیو شوانژی در تاریخ ۲۹ آوریل سال ۱۹۴۴ در جیانگ سو در نزدیکی شانگهای چین به دنیا آمد. او بعد از گذراندن دوران دبیرستان در سال ۱۹۶۲ تصمیم گرفت که به‌عنوان خلبان وارد ارتش شود.

او تمام امتحان‌های خلبانی را با موفقیت پشت سر گذاشت اما به دلیل مشکلاتی نتوانست وارد ارتش شود.او در پاییز همان سال وارد ارتش آزادی بخش مهندسین ارتباطات شد.

او به دلیل گذشته‌ی خود برای کار در بخش‌های حساس رد صلاحیت شد و به مطالعه‌ی رادار پرداخت و در همین زمان بود که با علم کامپیوتر آشنایی پیدا کرد.

او بعد از مدتی در سال ۱۹۷۰ به پکن رفت تار به‌عنوان مهندس در یک موسسه کامپیوتری مشغول به کار شود.

Lenovo founder Liu Chuanzhi set to retire - Nikkei Asia

لیو در این شرکت روی توسعه‌ی کامپیوترها کار می‌کرد و در سال ۱۹۸۴ از کارش استعفا داد تا در دفتر آکادمی علوم چین مشغول به کار شود. او تا اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ به‌عنوان یک دانشمند کامپیوتر به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده بود اما هنوز هم نتوانسته بود به رضایت کامل شغلی برسد.

او در بهترین سازمان تحقیقاتی علوم کامپیوتر چین کار می‌کرد اما درآمدش به اندازه‌ای نبود که بتواند خرج خانواده‌ی بزرگ خود را بدهد. تا اینکه در سال ۱۹۸۴ شرکت لجند را به همراه ۱۰ مهندس دیگر در یک دفتر کوچک بنیان‌گذاری کرد.

لیو در توصیف کار خود گفت: «در آن زمان اقتصاد چین برنامه‌‌ریزی سفت و سختی داشت و فرصت شکوفایی شرکت‌های آزادی مانند ما بسیار سخت بود.» او می‌دانست که شرکت بودجه‌ی محدودی دارد و به همین دلیل باید نظارت دقیقی روی تمامی بخش‌های شرکت داشته باشد. لیو شوانژی در سال ۲۰۱۲ خودش را از ریاست شرکت برکنار کرد.( factsanddetails.com)

در سال های ابتدایی فعالیت های شرکت لنوو شامل وارد کردن محصولاتی مانند تلویزیون رنگی و ساعت های الکترونیکی و فروش آن ها را در بازار چین می شد. LENOVO با تولید دستگاهی که با وصل کردن به کامپیوتر، توانایی استفاده از کامپیوتر با زبانی چینی را به ارمغان می آورد، پا به عرصه تولید گذاشت.

در سال 1993 اولین کامپیوتر شخصی LENOVO با نام Legends 586 تولید و عرضه شد. با عرضه این محصول به بازار، دو شرکت AST و کامپک که در این حوزه بسیار موفق بودند و فروش خوبی داشتند را کنار زد و به عنوان بهترین تولید کننده کامپیوتر شخصی را از آن خود کرد.

در سال های ابتدایی از نام لجند در محصولات شرکت استفاده می شد. با پیشرفت شرکت مدیران تصمیم گرفتند که به بازار بین المللی نیز وارد شوند. از آنجایی که شرکت دیگری با همین نام در بازار جهانی مشغول فعالیت بود، مجبور شدند نام شرکت را تغییر دهند. با این اتفاق نام این شرکت در سال 2003 به LENOVO تغییر یافت.

جالب است بدانید این اسم از دو بخش Le+novo تشکیل شده که “Le” به معنی لجند و “novo” در زبان لاتین به معنی جدید است. پس از آن لنوو 8.5 میلیون دلار برای تبلیغات نام جدیدش هزینه کرد تا به مردم نام جدید شرکت را معرفی کند. چرا که تغییر نام بدون اطلاع رسانی و معرفی، به اعتبار یک شرکت نامدار ضربه خواهد زد.

Which country does Lenovo company belong to? - Quora

شرکت LENOVO با همکاری در المپیک 2004 یونان، خود را به جهانیان معرفی کرد. در سال بعد بخش کامپیوتری IBM را که در تولید کامپیوتر سرآمد بود با مبلغ 1.75 میلیارد دلار خریداری کرد تا بتواند خود را به رتبه سوم  تولید کامپیوتر های شخصی برساند.

LENOVO در سال 2006 برای مسابقات فرمول 1 و المپیک زمستانی، کامپیوتر هایی طراحی کرد تا در این مسابقات مورد استفاده قرار بگیرند.

با تبلیغ در این مسابقات توانست در کشور هایی که این مسابقات را پخش می کردند اسم و رسمی پیدا کند. در این سال ها یانگ یوانکنینگ مدیر LENOVO بود که اقدامات بسیار خوب او در تاریخ این شرکت ثبت شد و تا به الان هم مورد تقدیر مجموعه لنوو قرار گرفته است.

شرکت LENOVO در سال ۲۰۱۵ لوگو و شعار تبلیغاتی جدید «نوآوری همچنان ادامه دارد» را به طرفداران خود معرفی کرد.

 

محصولات LENOVO

IBM

شرکت LENOVO در سال ۲۰۰۵ با تجارت کامپیوترهای شخصی شرکت آی‌بی‌ام از جمله لپ‌تاپ‌های ThinkPad و خط تولید تبلت ادغام شد. این موضوع به نفع LENOVO تمام شد و این شرکت توانست با دسترسی پیدا کردن به بازارهای خارجی، نام تجاری و تکنولوژی خود را بهبود دهد.

LENOVO تجارت آی‌بی‌ام را به مبلغ ۱.۲۵ میلیارد دلار خریداری کرد. همچنین مقدار ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی‌های این شرکت را نیز خریداری کرد.

همین موضوع شرکت لنوو را به سومین تولیدکننده‌ی بزرگ کامپیوتر در دنیا تبدیل کرد.

لیو شوانژی در رابطه با این موضوع گفت: «ما با خریداری بخش کامپیوترهای شخصی شرکت آی‌بی‌ام از ۳ جهت سود کردیم. به دست آوردن برند ThinkPad، تکنولوژی ساخت کامپیوترهای آی‌بی‌ام مانند منابع بین‌المللی این برند و کانال‌های فروش جهانی و تیم توسعه‌ی قوی از جمله دستاوردهای مهم این قرارداد بودند. همگی این عوامل دست به دست هم دادند تا میزان فروش محصولات را طی این چند سال اخیر افزایش دهند.»

در طراحی تمام لپ‌تاپ‌های ThinkPad از طراحی ماشین الهام گرفته شده و از سیستم شتاب‌سنج ایربگ ماشین استفاده شده است. این تکنولوژی حرکات ناگهانی را تشخیص می‌دهد و از هارد درایو در برابر تکان‌های ناگهانی محافظت می‌کند.

خط تولید سرورهای مبتنی بر Intel شرکت آی‌بی‌ام از جمله IBM System x و IBM BladeCenter در سال ۲۰۱۴ به شرکت LENOVO فروخته شدند. شرکت LENOVO اعلام کرد که این قرارداد علاوه بر افزایش میزان فروش محصولات شرکت، میزان همکاری با شرکت Intel را نیز افزایش خواهد داد. شرکت LENOVO اعلام کرد که قصد دارد به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی سرور دنیا تبدیل شود. همچنین تمام کارمندان قبلی یعنی حدود ۶۵۰۰ نفر به شرکت LENOVOملحق خواهند شد.(zoomit.com)

لپ تاپ های لنوو

این دستگاه نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا به عنوان محبوب ترین و باکیفیت ترین محصول لنوو شناخته می شود و به نوعی نماد برند Lenovo به حساب می آید. در واقع نمی شود که از معرفی کمپانی LENOVOسخن گفت و نامی از لپ تاپ های آن به میان نیاورد.

این محصولات بر اساس نوع، به لپ تاپ های معمولی، لپ تاپ 2 در 1، لپ تاپ های سبک و نازک، لپ تاپ کاری، لپ تاپ های گیمینگ و کروم بوک تقسیم می شوند که هر کدام در امور خاصی کاربرد بهتری دارند.

لپ تاپ های ساده طیف وسیعی از ویژگی ها را دارند و برای کار های روزمره عالی هستند. مدل های 2 در 1 دارای دو صفحه نمایش می باشند و یک لپ تاپ همه کاره به حساب می آیند. لپ تاپ های سبک و نازک به دلیل اندازه و وزن کمی که دارند برای مسافرت و جا به جایی های روزانه از بهترین گزینه ها به شمار می روند.

لب تاب کاری به عنوان ایستگاه کاری سیار نام گذاری شده است و به خوبی پاسخگو نیاز متخصصان و مهندسان در صنایع مختلف خواهد بود. مدل های کروم بوک سرعت فوق العاده ای برای انجام کارهای وب و برنامه های آنلاین ارائه می دهند. البته لپ تاپ های لنوو علاوه بر مارک Lenovo، در سری های ThinkPad ،ThinkBook ،YOGA ،LEGION و IDEAPAD نیز موجود می باشند.

Lenovo ThinkPad X1 Yoga Gen 8 2-in-1 laptop in tent mode next to a wireless keyboard, being used with the integrated pen.

هندزفری بلوتوثی LENOVO

از محصولات خوش قیمت و باکیفیت LENOVO در بازار به شمار می روند که اکثرا در مدل های هندزفری گردنی و هدفون بلوتوثی دوتایی (ایرپاد) موجود می باشند.

ایرپاد های Lenovo از متریالی مانند فایبرگلاس، پلاستیک ABS، سیلیکون و آلیاژ های پلیمری ساخته شده اند که علاوه بر جلوگیری از آسیب به پوست، به دلیل وزن بسیار سبکی که دارند باعث می شوند درد و خستگی گوش در استفاده های طولانی مدت تا حد زیادی کاهش یابد.

لیست قیمت Lenovo handsfree LP6 - فروشگاه لنوو

تبلت LENOVO

این برند برای انجام کارهای روزانه و امور تخصصی و حرفه ای تبلت های متنوعی را روانه بازار کرده است. بیشتر مدل هایی که از این محصول در بازار وجود دارد شامل تبلت های اندروید، تبلت ویندوز و تبلت های کروم می باشند که هر کدام از آنها می توانند قابلیت های متفاوتی ارائه دهند. تبلت های Android یک دستگاه هوشمند ایده آل برای کارهای روزمره خانواده، محل کار و آموزش به حساب می آیند و همچنین می توانند به عنوان یک تلفن همراه و رایانه شخصی مورد استفاده قرار بگیرند

Lenovo Unveils a Brighter Future for Hybrid with Premium Tablets with 5G and Next-Gen Add-ons - Lenovo StoryHub

جهت مشاوره برای خرید لپ تاپ و کامپیوتر با ما تماس بگیرید. تماس با کامپیوتر علوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *